מה בתכל׳ס

מה מקבלים?

חשוב לנו, וגם לכם, שהתכנית הזו תיצור שינוי, ולכן היא כוללת עוד שלבים מעבר לקבלת הציוד – ליווי, למידה, מדידה ושיפור. בזינוק הדיגיטלי של בית הספר שלכם תקבלו:

  • מחשבים וציוד דיגיטלי תפור לצרכים הטכניים והפדגוגיים של בית הספר.
  • הכשרה וליווי טכנו-פדגוגיים
  • מדידה והערכה במטרה לשפר את מימוש המהלך וללמוד ממנו להמשך

למה מתחייבים?

כדי שהמהלך יצליח דרושה מעורבות ומחוייבות של בי"ס – החל מדיוק הצורך הטכנו-פדגוגי. המשך בהכשרת הצוות המוביל, בהטמעה ובשמירה על הציוד ובתפעול הלוגיסטי שלו, וכלה בשילוב העשייה בסדירות הבית ספרית (שעות ,מערכת).

1

ציוד

בית הספר יקבל ציוד מחשוב בהתאם למיפוי שנעשה בבי"ס וביחס לנתונים שלו (כמות כיתות אם, מספר תלמידים וכו') ובהתאם לתכנית הטכנו-פדגוגית שבנה.

מחשב נייד למנהל/ת

מנהל/ת של בי"ס שמזנק דיגיטלית במסגרת הקול קורא יקבלו מחשב נייד אישי, כדי לעזור לכם לנהל טוב יותר וכדי לעזור לכם לקדם למידה מתוקשבת.

מחשבים נייחים לצוות המינהלה

הצוות המינהלי (מזכירה, מינהלנית וכד') יקבלו מחשבים נייחים במידה ונדרש להשלים לתקן הבא: 2 מחשבים לבית ספר יסודי, ו-4 מחשבים בעל יסודי.

עמדות מורה בכיתות אם

תסופק לכל כיתת אם שאין בה עמדת מורה ו/או עמדת מורה ישנה. עמדת מורה כוללת: מקרן, מחשב ונקודת גישה אלחוטית, כדי לאפשר גיוון בדרכי ההוראה ולשלב תקשוב בתהליכי הלמידה.

מחשבים ללמידה

תלמידי בית הספר יקבלו מחשבים ניידים מסוג chrombook (מבוסס מערכת הפעלה OS של גוגל), ביחס של מחשב ל-5 תלמידים, כדי לאפשר ליישם למידה דיגיטלית, גמישות פדגוגית, שילוב AI ולמידה מותאמת אישית. מחשבים אלו הינם משאב בית ספרי.

בפועל, ניתן ליישם את המחשבים ללמידה בדרכים שונות. החליפה המתאימה לבי"ס תגובש במסגרת בניית תכנית העבודה הבית ספרית.

מחשבים ניידים בית ספריים

מחשבים ניידים ביחס של 1:5, לשימוש התלמידים. מאפשרים גמישות בניהול בהתאם לצרכים של בי״ס.

למי מתאים?

לבי"ס שמעוניין בגמישות בניצול המחשבים הניידים. דורש הערכות תפעולית לוגיסטית לניהול השימוש במכשירים.
באחריות בי"ס לדאוג לאמצעי לנעילה והטענה של המחשבים (עגלות הטענה, ארונות כיתתיים, חדר מאובטח וכיו"ב)

עוגנים נייחים

שילוב של מחשבים נייחים בכיתת האם

למי מתאים?

לכיתות א'-ג' בבי"ס המעונייינם ב"עוגן נייח" בכל כיתה ללא תלות ביציאה לכתה ייעודית ("מעבדת מחשבים")

שילוב מעבדת מחשבים נייחים

שילוב של חדר ייעודי עם כ-20 מחשבים נייחים

בית ספר דיגיטלי

כל התלמידים והמורים בבי"הס עם מחשב נייד אישי.

למי מתאים?

בי"ס שמעוניין ומסוגל להוביל תהליך פדגוגי עמוק מבוסס דיגיטל שיאפשר לו גמישות וחדשנות פדגוגית.

עוד על chrombook

Chromebook הוא מחשב נייד הפועל על מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל ומאופיין בניהול פשוט, רמת אבטחה גבוהה ואינטגרציה חלקה עם שירותי Google Workspace for Education שהפכו לכלי מרכזי בבי"ס. מחשבים אלו נותנים מענה מצוין לשימוש כללי, גלישה באינטרנט, עבודה עם מסמכים ושיתוף פעולה מקוון. העבודה איתם מצריכה חיבור לאינטרנט (ניתן לעבוד ב-off line באופן חלקי). כ-60% מבתי הספר והמחוזות בארה"ב משתמשים במחשבי Chromebook.

Line

2

הכשרה, ליווי וקהילה טכנו־פדגוגית

הציוד בפני עצמו הוא רק חצי מהדרך. החצי השני הוא ההבנה איך להשתמש בו, ולשם כך תקבלו את כל הכלים הפדגוגיים והטכניים שצריך.
אנחנו אתכם לאורך כל הדרך.

הכשרה מותאמת
למנהלים

בניית חליפה מותאמת אישית ליעדים ולצרכים של בית הספר

הכשרה לצוות מוביל מתוך בית הספר שיטמיע את המהלך

ליווי וחונכות לצוות המוביל בתהליך ההטמעה

חברות ברשת למידה (קהילה לומדת) עם בי"ס עמיתים דומים

ההדרכה והליווי יבוצעו ע"י מינהלת תקשוב וטכנו-פדגוגיה, מרכזי החדשנות ומערך ההדרכה של מחוז העיר ירושלים.

חומרי רקע טכנו-פדגוגי נוספים בקישור זה

מה מקבלים

מילוי שאלון מיפוי

טופס המיפוי מאפשר לזהות את המצב הקיים והצרכים של בית הספר. בטופס ייכלל מידע על הציוד הקיים, ניסיון המורים בטכנולוגיה והמטרות הפדגוגיות. על בסיס המיפוי תיבנה תכנית המותאמת לבית הספר.

טכנו-פדגוגיה

  1. השתתפות המנהל בהכשרה טכנו-פדגוגית בהיקף של 14 שעות עם היבטים ארגוניים ופדגוגיים
  2. הקמת צוות מוביל המונה ארבעה מורים. הרכבים אפשריים:
    *רכז התקשוב, רכז פדגוגי ושני מורים מובילי שינוי.
    *מחנכות משכבות שייבחרו להוביל את המהלך/מורים מתחום דעת נבחר.
    צוות זה יעבור הכשרה ויוביל את התהליך בבית הספר.
  3. השתתפות הצוות המוביל בהכשרה בהיקף של 30 שעות. ההכשרה תתקיים בקמפוס מרוכז בהובלת מינהלת התקשוב או בהכשרה תהליכית של מרכזי החדשנות בבתי הספר הנמצאים בתהליך ליווי שלהם.
  4. הקצאת שעות שבועיות במערכת השעות (1- 2 ש"ש) לעבודה של הצוות המוביל.
  5. הכשרת צוות בי"ס ע"י הצוות המוביל .שילוב תהליך הכשרה זה בהשתלמות הבית ספרית. בית הספר יוכל לבחור מי ישתתף בהכשרה: כלל הצוות או צוותים נבחרים (מקצוע או שכבות גיל)
  6. השתתפות בית הספר במימון ההכשרה והליווי (עד 6,000 ש"ח בשנה).
  7. תכנים דיגיטליים אותם ירכוש בי"ס – סביבות תוכן, ספרים דיגיטליים, כלים דיגיטליים וכיו"ב.

לוגיסטיקה ותפעול

  1. אחריות מלאה של בית הספר לשמירה על הציוד ולטיפול הדרוש בו (הטענה, נעילה וכו').
  2. רכישת עגלות הטענה/ארונות הטענה לכל הציוד בהתאם למודל בו יפעל בית הספר.
  3. בניית נוהל בית ספרי לטיפול בציוד, כולל אמנה עם התלמידים לשימוש נכון (אתיקה, בטיחות, שמירה על ציוד ועוד).
  4. באחריות בי"ס לתקן ו/או להשלים ציוד שניזוק משבר (לא כלול באחריות – שירות)/נגנב/אבד.

תחזוקה

רכישת שירותי אחזקה לציוד המחשוב בהתאם להנחיות מנח"י. גובה תקציב האחזקה יהיה דומה לזה שהיה בתשפ"ה (60% ממחירון משרד החינוך).
בי"ס עי"ס מוכש"ר באגף כללי ינהלו את התחזוקה בכוחות עצמם כפי שהיה עד כה.

השתתפות במימון ההצטיידות

תקבע ע"י הממונים בהתאם ליכולותיו התקציביות של בי"ס.
בבי"ס עי"ס מוכש"ר באגף הכללי המימון יתבצע במשותף: 1/3 מנח"י, 1/3 בי"ס, 1/3 הבעלות.

התחייבות של מנהל/ת בי״ס

למה מתחייבים